مديرکل آموزش و پرورش پيش‌دبستانى و ابتدايى اعلام کرد:

ورود ‌‌2/1 میلیون دانش‌آموز در سال تحصیلى جدید

یزدفردا "پنج میلیون و 700 هزار دانش‌آموز ابتدایى در سال تحصیلى جدید در 60 هزار مدرسه ابتدایى موجود در کشور که حدود سه هزار و 300 باب از آن‌ها، غیرانتفاعى و مابقى دولتى است، مشغول به تحصیل خواهند شد

مدیرکل آموزش و پرورش پیش‌دبستانی و ابتدایی اعلام کرد: شمار ورودی‌های مدرسه در سال تحصیلی 89 ـ 88 کمتر از یک میلیون و 200 هزار نفر و شمار دانش‌آموزان مجموع پنج پایه ابتدایی حدود پنج میلیون و 700 هزار دانش‌آموز تخمین زده می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایسنا، علیرضا رحیمی در پاسخ به وضعیت تحصیلی وروردی‌های مدرسه و دانش‌آموزان ابتدایی در سال تحصیلی جدید، از بازگشایی مدارس و برگزاری جشن ورودی‌های مدرسه یا نوآموزان بدو ورود به دبستان تحت عنوان جشن «شکوفه‌ها» در روز 31 شهریور ماه با حضور همه دانش‌آموزان پایه‌های اول ابتدایی ومعلمان و اولیای آن‌ها خبر داد.
وی افزود: این برنامه با هدف آشنایی دانش‌آموزان با معلم خود، کادر مدرسه (مدیر، معاونان، مربی پرورشی، مربی بهداشت و خدمتگزاران مدارس)، آشنایی نوآموزان با محیط فیزیکی مدرسه، تمرین رفت‌وآمد به مدرسه، تمرین جدایی از کانون گرم خانواده‌ به صورت موقت و ایجاد ارتباط عاطفی اولیه با عناصر مختلف مدرسه در محیطی شاد، جذاب و متناسب با نیازهای روحی و روانی کودکان برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش پیش‌دبستانی و ابتدایی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: افزون بر برگزاری جشن شکوفه‌ها، دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی مدارس و ورودی‌های مدرسه در سال تحصیلی جدید، در 16 مهر ماه به طور سراسری در جشن آغاز آموزش قرآن در مدارس خود شرکت خواهند کرد که در این برنامه نیز تلاش می‌شود تا در محیطی جذاب، به یادماندنی و جالب، دانش‌آموزان با کتاب زندگی خود آشنا شوند.
رحیمی تصریح کرد: پنج میلیون و 700 هزار دانش‌آموز ابتدایی در سال تحصیلی جدید در 60 هزار مدرسه ابتدایی موجود در کشور که حدود سه هزار و 300 باب از آن‌ها، غیرانتفاعی و مابقی دولتی است، مشغول به تحصیل خواهند شد.
در این میان بهرام نوابی‌فر؛ جامعه‌شناس هم به والدین کلاس اولی‌ها توصیه می‌کند که در اولین روز مدرسه در کنار کودکان خود حضور داشته باشند و والدین نباید به یک‌باره کودکان را به تنهایی وارد محیط جدیدی کنند، چراکه کودک درچار شوک می‌شود.
وی توضیح داد: هر کدام از دانش‌آموزان در خانواد‌ه‌های مختلفی جامعه‌پذیر شده‌ و آموزش‌های گوناگونی دیده‌اند، لذا اولیای مدرسه باید برای برخورد با این دانش‌آموزان آگاهی‌های مناسب داشته باشند.
این استاد دانشگاه یادآور شد: مربیان مدرسه باید به تفاوت‌های فردی توجه ویژه‌ای کرده و از همه بچه‌ها نخواهند که در یک قالب حرکت کنند، بلکه به آنان فرصت دهند تا کم کم خودشان را با محیط و دیگر هم‌کلاسی‌ها هماهنگ کنند.
وی از والدین دانش‌آموزان خواست تا پس از بازگشت کودکان از مدرسه با آنان صحبت کنند و این صحبت نه به شکل مواخذه بلکه به صورت مشارکتی باشد، تا دانش‌آموز احساس کند فردی در منزل در انتظار اوست که می‌تواند مشکلاتش را با او در میان بگذارد.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا